Extra motivatie door nieuwe bewegingen te leren, of te trainen naar wedstrijden

Bij Jaap’s Gym zijn heel wat mensen aan het bewegen. Wij bieden groepslessen aan die niet veel bij de standaard fitnesscentra gezien worden omdat wij houden van beweging. Bij ons geen buikspierkwartiertjes (de reden kun je hier lezen) en geen trampolines, maar leren bewegen en ontdekken wat jouw lichaam allemaal kan!

Small Group Training: Een kleine groep, maar geen kleine resultaten!

Onze small group training is voor iedereen! In een kleine groep wordt aandacht gegeven het uitvoeren van de beweging, waardoor je de beweging tot in de puntjes beheerst en het maximale uit je training haalt.

Onder intensieve begeleiding leer je de meest veilige en efficiënte manieren om te tillen. Je traint voornamelijk kracht, stabiliteit en coördinatie. In deze groep zorgen we ervoor dat geen beweegketen wordt gemist en je overal sterker wordt.

Voor mensen die willen beginnen met Powerlifting is dit ook de manier om techniek te leren. Dus ben je heel fanatiek dan kunnen we mooi aan de slag op één van de vele wedstrijden in het land, of werken naar onze eigen meet: de “MAXdag”.

Bodycontrol: nieuwe bewegingen met alleen je lichaam.

Als je graag en vol bewondering kijkt naar circus artiesten, parcours of bijvoorbeeld de bar brothers dan is body control iets voor jou. Stap voor stap leren wij je om je lichaam te bewegen op de manier waarvoor het bedoeld is. Duwen, trekken, rollen, kruipen, op je handen staan… met als rode draad het leren aansturen van je lichaam.

Als je eenmaal hebt geleerd hoe je bijvoorbeeld je schouders moet bewegen en positioneren of je buikspieren kunt afspannen dan gaat er een wereld van beweging voor je open. Een (vrije) handstand, een pull-up, een muscle-up of zelfs een front lever lijken misschien heel ver weg, maar komen een stuk dichterbij als de stappen zichtbaar worden. Daar willen wij graag voor zorgen!

Kettlebellsport: een unieke combinatie van uithoudingsvermogen en kracht.

Het woordje sport zegt het eigenlijk al; de kettlebell trainingen bij Jaap’s Gym zijn competitief. Of je nu alleen je eigen records probeert te verbreken of dat je samen met het team toewerkt naar de volgende wedstrijd, we zijn altijd bezig met onze prestaties verbeteren. Dit doen we niet alleen door fitter te worden, maar ook door zo mooi en efficiënt mogelijk te bewegen. We zijn constant bezig met het verbeteren en oefenen van onze techniek, én vieren een klein feestje als we een zwaardere kettlebell kunnen/mogen gebruiken.

Kettlebellsport vraagt met name veel uithoudingsvermogen. Daarnaast train je balans, kracht en coördinatie.

In Nederland is Jaap's Gym al jaren de meest succesvolle gym op de Nederlands Kampioenschappen, maar ook op de internationale toernooien (de EK's en WK's) doen we het gewoonweg heel erg goed. Topsport in ontwikkeling!

Sinds de Corona hebben we zelfs een Kettlebellsportles op afstand! Heb jij je kettlebells thuis klaarstaan, maar weet je niet goed wat je er allemaal mee kan, of wil je nog beter worden in je techniek? Neem contact met ons op!

Dames Krachttraining: Speciaal voor vrouwen!

De Dames Krachttraining bij ons zorgt ervoor dat je sterk wordt in alle vormen van beweging. Juist tijdens deze les is er ruimte en aandacht voor klachten en problematiek die horen bij het lichaam van de vrouw. Heup en bekken, knieen, maar ook bijvoorbeeld diastase en zwangerschapsgerelateerde klachten krijgen in deze les meer individuele aandacht en doordat de groep met alleen dames is, is de drempel ook lager om hierover te spreken.

Verder is het trainen in een groep met gelijkgestemden, onder een trainer die vertelt wat, hoe en waarom je beweegt zoals je beweegt, ook erg gezellig en prettig!

Pilates: Jaap's Gym is fan.

Waarom wij fan zijn? Joseph Pilates werkte vanuit de buik/onderrug regio (de midline) naar de armen en benen, de handen en de voeten (vanuit het centrum naar de extremiteiten). Hij wilde het lichaam stabiel hebben zodat er onder andere meer mobiliteit ontstaat.

Een benaderingswijze die Jaap’s Gym ook hanteert bij kracht en revalidatietraining. Stabiliteit verbetert naast mobiliteit ook kracht en coördinatie!